kod html - instalacja kodu pixela facebooka

Co to jest Pixel Facebooka i jak go zainstalować?

Wstęp

kod html - instalacja kodu pixela facebooka

Co to jest Pixel Facebooka i jak go zainstalować?

Pixel Facebooka jest to indywidualny kod html, który umożliwia śledzenie użytkowników, a także ich zachowań. Inaczej mówiąc jest to narzędzie analityczne.

Jest to darmowe narzędzie, które możesz wdrożyć na swojej stronie lub sklepie.
Z tego wpisu dowiesz się też jak stworzyć i zainstalować go na własnej stronie lub sklepie.

Czym jest pixel Facebooka

We wstępie opisałem ci krótką definicję tego narzędzia. Niech Cię jednak ona nie zmyli, ponieważ jego możliwości są naprawdę ogromne.

Pixel umożliwi ci dokładne śledzenie działań użytkownika, takich jak wizyta na stronie kliknięcie w jakiś element, wysłanie formularza kontaktowego, dodanie do koszyka lub dokonanie zamówienia.

Jeśli jesteś już trochę w temacie marketingu, to na pewno znasz narzędzie Google Analytics i pomyślałeś pewnie teraz “no tak fajnie… Google Analytics robi praktycznie to samo”.
Racja! W pewnym stopniu masz rację. Jednak dzięki Pixelowi nie tylko wiesz ile osób dodało produkt do koszyka, ale następnie może dokładnie tym osobom wyświetlać odpowiednie reklamy na facebooku.

dotarcie do odpowiednich klientow dzieki pixelowi facebooka
wściekła mina - skutki braku pixela facebooka.
Sprawdź jak go zainstalować!

Skutki braku pixela facebooka

Czy muszę mieć zainstalowany Pixel na mojej stronie, aby używać reklam na Facebooku? – oczywiście że nie. Jednak można to porównać do rozdawania ulotek. Rozdajesz ulotki w okolicy, ale nie do końca wiesz czy ludzie którzy przyszli do Twojej firmy trafi to właśnie z ulotek.
Mówiąc prościej nie znasz skuteczności.

Dodatkowo tracisz możliwość przypomnienia się klientowi poprzez Facebooka.
Niektóre strony tak jak np. Aliexpress przypominają o niedokończonych zakupach. Jeśli masz tam konto dodaj jakiś przedmiot do koszyka, a tego samego lub następnego dnia otrzymasz maila z przypomnieniem, abyś dokończył zakupy.

Z pewnością po opuszczeniu jakiegoś sklepu internetowego “dziwnym” trafem zaczęły Ci się wyświetlać na facebooku ich reklamy. To właśnie dzięki pixelowi facebooka.

Jak zainstalować pixel Facebooka?

Najpierw musisz aktywować piksela w tym celu przejdź na tą stronę:

https://business.facebook.com/events_manager2/list/pixel/

jak stworzyć pixel facebooka - krok po kroku

Jeśli strona z jakichś powodów się nie załaduje przejdź do biznes menadżera na facebooku, a następnie kliknij w 3 kreski zaznaczone na zrzucie ekranu.
Rozwinie się menu, z którego wybierz menadżer zdarzeń. Następnie upewnij się, że wybrane są źródła danych z bocznego menu w nawiasie (zaznaczone kółkiem).
Teraz kliknij w zielony plusik.


Wybierz źródło danych – najprawdopodobniej będzie to internet i kliknij dalej.

W kolejnym oknie masz dwie opcje do wyboru – API konwersji lub Pixel Facebooka.
Wybierz Pixel i przejdź dalej.
Później pozostaje już tylko podanie nazwy pixela ( dla Ciebie, aby łatwiej było go identyfikować) i wklejenie linka do strony.
Jeżeli Facebook wykryje, że korzystasz z znanego systemu, takiego np. wordpress, to zasugeruje pobranie dzisiaj wtyczki, które znacząco ułatwi instalacje nie tylko pixela Facebooka, ale również wtyczki messengera i innych.

Jeśli natomiast korzystasz z autorskiego oprogramowania i twoja strona była robiona na zamówienie najprawdopodobniej będziesz musiał ręcznie wkleić kod. Nie jest to trudne, jednak bez specjalistycznej wiedzy kod nie zadziała, a w gorszym przypadku możesz uszkodzić stronę.
W takim przypadku lepiej skorzystaj z usług programisty.

Mam nadzieję że teraz już wiesz, to czego służy Pixel Facebooka i dlaczego warto go mieć na swojej stronie.

Leave a Comment